Sarrera honetan, nire blogarekin erlazioa duten eta interesgarriak iruditu zaizkidan webquest batzuk ezarriko ditut, baina hori egin aurretik Webquest bat zer den, zein mota dauden eta nola dauden egituratuta ere azalduko dut; hortaz, hemen duzue informazioa:
WebQuesta, informazioa bilatzeko metodologia da non errekurtso gehienak Webetik ateratzen diren. Sistema hau Bernie Dodgek eta Tom Marchek, San Diego unibertsitateko irakasleek, 1995ean proposatu zuten. WebQuesta gidaturiko inbestigazioan oinarritzen da. Esan bezala, errekurtsoak gehienbat internetetik ateratzen dira. Honela ezagutzeko abileziak erabiltzen dira, eta elkarlana eta ikasleen autonomia aurreikusten da. Honez gain, metodologia honek badu benetako ebaluazioaren atal bat. Orri hauek irakasleek gero eta gehiago erabiltzen dituzte informazio erabileraren trebetasunak garatzen dituztelako. Modu honetan, nola jakin? UNESCOren helburuari erantzuten zaio, hau da, nola hezi hain informatizatua den gaurko gizarte honetan. Halere, Internetek, errekurtso pedagogiko bezala, baditu zenbait oztopo informazioa bilatzean. Hain handia da eskuragarri dagoen informazioa, non zaila egiten zaigun nahi duguna aurkitzea. Posiblea da, nahiz eta bilatzaile berbera erabili, gaur topatu dugun informazioa bihar ez aurkitzea, hegazkortasuna dela eta. Beste eragozpen bat, informazio ona eta txarra nola bereizi jakitea da. WebQuestak horri guztiari argi pixka bat ekartzeko sortu dira. Inteneten dagoen informazioa bilatzaileen bitartez lortzen da (Google, Aurki, Bing, Alltheweb, Yahoo…). Baina ikerketak neketsuak eta etsipengarriak izan daitezke helburuak hasieratik ez badira ondo azaltzen eta zehazten.
Webquesten azalpena
Bernie Dodgek honela definitu zuen WebQuesta: Ikertzeko eginkizun bat. Honi esker ikasleak elkar lanean daude Internetetik, gehienbat informazioa bilatuz.
WebQuest motak
- Epe laburreko WebQuestak
Epe laburreko WebQuest baten helburu didaktikoa, ikasgai bat edo gehiagoren ezagutza jasotzea eta integratzea da. Eta epe laburreko WebQuest bat, hiru saiotan burutzeko diseinatzen da.
- Epe luzeko WebQuestak
Honako WebQuest hauek, eskolako aste edo hilabete batean burutzeko diseinatzen dira. Honek ataza gehiago suposatzen du, eta aldi berean sakonagoak eta landuagoak izan behar dira. Azkenean, jendearen aurrean aurkeztu behar dira, aurkezpen programa bat edo web orri bat erabiliz. Helburua ezagutza prozesatzea da (dedukzioa, indukzioa, klasifikazioa, abstrakzioa…).
- MiniQuest
WebQuesten bertsio laburrak dira non hiru pausu kontuan hartzen diren: eszenatokia, ataza eta produktua. Interneten erabileran jaioak diren irakasleek 3 edo 4 ordutan egin ditzakete, eta ikasleek, gehienez jota, 3 edo 4 saiotan burutuko dituzte. WebQuest hauek WebQuestak sortzeko trebeak ez diren irakasleek edo astirik ez dutenek erabil ditzakete.
WebQuest baten egitura:
• Sarrera
• Ataza
• Prozesua
• Baliabideak
• Ebaluazioa
• Ondorioak
• Egileak eta erreferentziak
NIRE GAIAREKIN LOTURIKO WEBQUEST INTERESGARRIAK:
Ezarri dudan azken webquest hau, hidrosferari buruzkoa da. Eta interesgarria iruditu zait, bidaia baten moduan planteatzen duelako, dibertigarriago bihurtuz. Suposatzen da beste planeta batekoak garela eta Lurra ikertzera abiatzen garela, bere ATMOSFERA ezagutu eta aztertzeko; orduan, konturatu egiten gara Lurraren azalera gehiena ur masa handi batez estalita dagoela eta analisiak egiten jarraitu behar dugu.
PRUEBA 1
Hace 11 años
No hay comentarios:
Publicar un comentario